Imaginat que acabes de tractar amb una persona amb la que has de treballar els propers mesos, quin tipus de frases et donarien més confiança que digués tot just us acabeu de conèixer?

  • OPCIÓ A. Boones, carinyet, m’agradaria molt saber com treballes per què segur que ho fas genial i estic encantadíssim de ser aquí.
  • OPCIÓ B. A veure com us organitzeu aquí per què pinta que feu com la darrera feina, veig que sou un desastre.
  • OPCIÓ C. Hola (i evitar comunicar-se o es queda en un racó)
  • OPCIÓ D. Bon dia, sóc la teva nova companya, em pots explicar què cal que faci per començar ja que estic una mica perduda?

 

Espero i desitjo hagis captat les diferències entre les anteriors opcions, ja que les quatre poden ser representants de les actituds que podem veure en un entorn laboral standard.

 

Quan em postulo per un lloc de treball la meva actitud és molt visible per a les meves interlocutores; el que dic i com ho dic estan sota el paraigües del que penso .

 

Revisem l’opció A, no ens coneixem de res, no tenim tanta confiança i em pot semblar exagerat el que dius. Potser ets una persona molt sincera però des de fora estic notant certa manipulació ja que et veig una persona predisposada però que fa accions que no semblen reals, el que en el món de la comunicació diem dissimulades.

I si ens traslladem a l’opció B? no  acaba de ser una frase massa estratègica el tirar pel terra el que jo estic fent sense saber la meva implicació amb el tema, crec que ens has dit el primer que t’ha passat pel cap sense filtre i a més ni has mostrat una mica d’empatia cap al teu nou equip. El nostre cap et posarà l’etiqueta de comunicació agressiva.

Va a veure si millorem! L’opció C. Ostres a vegades s’agraeix una mica de silenci, però… si m’haig d’endur una impressió de tú, quina serà? Ets una persona tímida, tens por, passes de tot? Al final em genera desconfiança per què et veig tancada i no sé llegir que  hi ha al darrere de tot. La comunicació evitativa de fugida de la conversa. No és la meva millor opció tampoc.

I si parlem d’assertivitat? Aquesta està de moda!! Per què? Doncs per què respectem a l’altre persona dient el que cal. Demostren saber escoltar o llegir a l’altre sent sinceres i amables. Opció D, et quedes amb nosaltres!

 

Plantegem-nos que quan estem cercant activament feina la forma en la que ens expressem és la clau que obre moltes portes. Aquesta forma en realitat no és res més que una expressió del que ens passa per dins pel que recomanem treballar les nostres actituds. Interessat per les coses i les altres persones, aprén a respectar el torn de paraula, mira de comprovar la informació que entens i no donar per sentades tantes coses . Practica iniciar la conversa, fes preguntes al teu entorn. Et recomanem practicar l’assertivitat des de la teva mentalitat. 

Descarregat la infografia de regal i la podràs tenir ben present.

 

 

 


 

Foc  F.O.C. formació orientació i coaching Clara Vergés