Curriculum vitae

 

Quina és la millor estratègia per a tu, currículum aparador o currículum catàleg?

Si dubtes, esperem amb aquest article aclarir com mostrar tot el teu bagatge d’una forma senzilla i atractiva.

Per qualsevol acció exitosa sempre hauríem de plantejar-nos primerament el per a què:

Quin hauria de ser l’objectiu del meu currículum?

Encertar, requereix pensar realment què vull.

 

Som dins un context de cerca de feina per què l’objectiu d’aquest document serà:

Aconseguir moure l’interès de qui contracta o fa la selecció per motivar una trobada professional

Amb aquesta idea al meu cap puc decidir quina informació poso al currículum, en quin format i quina estètica és la millor.

 

Imaginem, cinc pàgines de la meva vida, amb lletra gòtica que queda molt bonica i és molt “jo”; i com vull destacar de la resta de candidat/es ho retallo de forma original. Aquests trets, no són aptes per a tots els ulls.

Abans de començar a redactar com a descosit/des i decidir si faig per mail, paper o vídeo; ens hem de plantejar una senzilla segona pregunta :

Què cal per ocupar aquest lloc de feina i en aquesta organització en concret?

Per després lligar-ho amb:

Quines qualitats vull destacar?

 

Recordem, volem moure l’interès de qui llegeix, i aquest es despertarà amb:

  • una lectura senzilla i còmode
  • un contingut relacionat amb el perfil a cobrir

 

ANEM A PER LES DOS ESTRATÈGIES QUE ENS CENTRARAN EN L’OBJECTIU

 

Estratègia 1: Quin currículum més còmode!.

La part racional d’aquesta comoditat i senzillesa es transmeten amb:

Lletra tipus grandària 12, tipografia clara com pot ser Calibri, interlineat senzill, paràgrafs justificats.

Si presentem cap valor afegit podem destacar en negreta les paraules claus, crear un apartat temàtic si cal posar localitzables les nostres dades de contacte en tots els fulls.

 

Estratègia 2: Tu ets a quí cercava!

Haurem llistat quina experiència, formació i competències altitudinals deuen cercar l’organització a qui li dirigim el currículum. Tot el document, ha de girar entorn aquesta informació, per aquest motiu sempre se’ns recomana personalitzar-lo.

Doncs ja ho tenim! No podem fer un aparador on mostrar-ho tot, farem un catàleg de temporada.

 

Podem recollir les bones pràctiques per plantejar-nos el nou currículum de la següent manera:

  • posem primer els nostres punts forts demanats al perfil ( ja sigui experiència o formació)
  • decidim si fem currículum cronològic o funcional (aquest darrer consistirà en agrupar el currículum per temes dels que hem treballat i no per data)
  • redactem les funcions de l’experiència que aportin valor, les que no simplement les enunciem o obviem (recordem que cal sintetitzar-ho tot en dos pàgines màxim)
  • demanen manuscrit? (Sí, encara hi ha qui valora la nostra lletra) demanen per mail? Fem cas al que necessiten.

 

I si finalment decidim crear un vídeo currículum, li dedicarem un article sencer a donar grans consells.

 

El nostre consell és : pensa a qui li envies el cv, redacta de forma clara el què necessiten i treballa la part estètica per a que ho acompanyi. Estem construint un catàleg i li estem donant obert per la pàgina que necessita trobar.

 

Quant ocupa el teu currículum? Penses què és poc, és massa?

Comparteix aquesta o altres experiències amb nosaltres; sempre pots ajudar a algú.

 

Aquest ja és el quart d’ una sèrie d’articles sobre cerca de feina.

T’agradaria demanar cap tema en concret?

El 2021 és el teu any i nosaltres les teves interlocutores, escriu-nos!

 

Logo FocF.O.C. formació orientació i coaching

Clara Vergés