Elevator Picth

 

Aquí i Ara! Aquesta exclamació podria ser i es una molt bona representat del Zeitgeist  (l’esperit dels nostres temps) Avui dia tenim molta pressa, el grau de concentració ha disminuít i aquest és el nostre estil contemporani a Occident.

Si ho juntem amb que les persones cada cop estem més preparades i hi ha més competència, ens dóna com a resultat una recomanació molt clara: hem de trobar totes les formes possibles per destacar positivament. 

Per destacar no ens referim a veure “qui en té més”, ho enfoquem cap a treballar a dos nivells:

  • Donar una bona impressió
  • Dotar d’un contingut interessant a les nostres converses

 

Com ho podem concretar més?

Adaptant les nostres formes d’establir contacte al model contemponari: cordialitat i respecte; i relacionant la conversa amb les necessitats i interessos de la persona interlocutora i amb brevetat (recordem aquí i ara)

Hem de tenir el nostre estil i discurs preparats per a poder aprofitar les oportunitats que se’ns presenten.

“imagineu-vos que tenim al davant una persona que us pot donar una oportunitat professional, i ens la trobem en un ascensor (d’aquí la paraula elevator) Aquest entorn físic ens aporta unes variables, no sabem quan obrirà portes de nou, i si sabem que la persona, si em permeteu l’expressió: no pot escapar”

 

Elevator pitch és la conversa informal però efectiva que podem iniciar en una festa, ascensor, cua del cinema… on volem aconseguir una trobada professional amb la persona amb qui parlem. Ens serveix tant per cerca de feina com en casos d’empreneduria i presentació del nostre projecte.

 

Sabem segur que sentiu una mica de nervis o vergonya, però ho hem d’intentar, i cal tenir certes passes clares.

 

PAS 1. COM ARRIBEM A LES PERSONES

  1. Qui ets, d’on vens, què saps…

Hem de crear una imatge nostra. Revisarem quina imatge de marca personal vull donar. Tinc res exclusiu que pugui denotar? Quin és el meu valor afegit?

  1. Qui és, què necessita, què deu voler…

Hem de pensar en qui ens pot oferir una oportunitat i les seves necessitats.

 

Per aplicar aquests dos punts, et proposem parar un moment la lectura i fer un llistat de quines activitats (especialitats professionals) duus a terme, a què et dediques (responsabilitats), quins problemes soluciones i després quina és la teva proposta de valor (les competències personals amb les que fas tot això)

 

Ja tens el llistat? Va, fes-lo!

 

PAS 2. METODOLOGIA

Tradueix les idees a una conversa curta, concisa, i amb vocabulari positiu, treu la palla. No podem explicar la nostra vida, ni començar amb frases de ho necessito moltíssim, tot és molt difícil (pensen en les necessitats de l’altre)

Per a fer-ho practica, el teu contingut hauria de durar un minut com a molt:

  • 20 segons de qui ets i a què et dediques
  • 20 segons de quines necessitats resols i solucions que ofereixes
  • 20 segons de per què tu ets la persona adequada.

Aquest esquema et pot ajudar: “bon dia, sóc X, ajudo a… per a poder assolir… i ho faig per què tinc o per què sé o per què he estudiat…

No t’oblidis tancar la conversa cridant al contacte, quan vols que t’ho expliqui millor? Et sembla que ens trobem un dia i mirem en què et puc ajudar?

 

I dugues preparats exemples pràctics que dotin de realitat el que expliques per si li sembla interessant i comença a preguntar.

 

T’hi animes? Estarem encantades de sentir el teu minut i el vols compartir.

 

 


 

Foc  F.O.C. formació orientació i coaching Clara Vergés